Teknoloji

3D Sanatçı ve Eğitimcisi Hsin – Chien Huang, Sanal Gerçekliği Bu Hafta ‘NVIDIA Stüdyo’da’ Dünya Sahnesine Çıkarıyor

Başyapıtı ‘Samsara’ ise hayatın, mevtin, maneviyatın ve uyanışın başarılı bir seyahati olarak dikkatleri üzerine çekiyor

3D sanatçı, sanal gerçeklik uzmanı, kıssa anlatıcısı ve eğitimci Hsin – Chien Huang, eşsiz yaratıcı seyahatini ve ödüllü sanat yapıtı Samsara’yı bu hafta NVIDIA Studio’da paylaşıyor.

Benzersiz Bir Yolculuk

Huang, Tayvan Ulusal Olağan Üniversitesi Tasarım Bölümü’nde seçkin bir profesör olarak görev yapıyor.

Huang’ın yaratıcı seyahati, sağ gözünde görme yetisini kaybettiği 4 yaşından itibaren bir dizi güçlü kademeyi içeriyor. Sri Lankalı bir kornea donörü sayesinde görme yetisi on yıldan uzun bir mühlet boyunca gitgide zayıflamıştı ve donör sayesinde görme yeteneğini tekrar kazandı.

Bu eşsiz olay, sanatkarın dünyayı gördüğü formuyla diğerleriyle paylaşmasına ilham oldu. Sanatçı sanal gerçekliği birincil yaratıcı alanı olarak benimsedi.

Samsara’da kişinin şuuru farklı bireyler ve hayvanlar ortasında seyahat edebiliyor.

Huang, renk, materyal, ses ve müziğin sanat yapıtının anlatılarını yönlendiren kritik öykü ögeleri olduğunu söylüyor.

“Eserlere ses ekleme konusunda müzisyenlerle tartışmak, hikayeleri gözden geçirmek adına bana her zaman yeni fikirler veriyor” diyor. “Öğeler birbirini etkileyebilir ve süreç, her bir öğenin birbirini aynı anda geliştirdiği ve teşvik ettiği, hikayeyi yavaşça şekillendirdiği yukarı doğru bir spiral gibidir.”

Güzel, Fakat Nasıl?

Sanal Gerçeklik’te çalışmak çoklukla doğrusal olmayan bir tecrübedir. Huang, uygulanabilir ve paylaşılabilir olduklarından emin olmak için prototipleme ve yineleme fikirleri için değerli vakit harcıyor.

O ve grubu birden fazla 3D animasyon ve etkileşim programlayarak geliştiriyor. Bu, yapıtlarının umdukları hisleri uyandırarak tam konsepti aktarıp aktaramayacağını incelemelerine yardımcı oluyor.

Ekip, Autodesk Maya, Houdini, iClone ve Unity’deki çeşitli parametrik modelleme araçlarından yararlanıyor. 3D geometrik objeleri kurmanın anahtarı, boyutlar yahut eğrilikler üzere parametreler değiştirildikten sonra hallerin değiştirilebilmesidir — ki bu da modeli sıfırdan yine şekillendirme muhtaçlığını ortadan kaldırıyor.

Huang, bunun sanatkarlara — bilhassa kavramsal kademede — çok vakit kazandırdığını ve grubun iş akışı için kritik olduğunu söylüyor.

“Unity’yi entegrasyon ve etkileşim için, Xsens ve Vicon’u da hareket yakalama için kullanıyoruz” diyor. Unity’nin light baking ve Autodesk Maya’nın Arnold renderer’ının her ikisi de güçlü GPU’lar gerektiriyor ve GeForce RTX 3070 GPU’su bu görev çin biçilmiş kaftan olarak karşımıza çıkıyor.

Ekibin RealityCapture’daki fotogrametri yazılımı da NVIDIA CUDA hızlanmasından büyük ölçüde yararlanıyor.

Huang, “Taranan bu modellerin çözünürlükleri düşük olsa da, piksel sanatının estetiğine sahipler” diyor. Huang, bu modelleri Unity’de işleyerek onlara benzersiz bir dijital stil kazandırıyor. GeForce RTX GPU’su tarafından desteklenen NVIDIA DLSS teknolojisi, yüksek kalite ayrıntısını korurken düşük çözünürlükte sunulan çerçeveleri yükseltmek için AI kullanarak görünüm alanının etkileşimini artırıyor.

Doku oluşturma kelam konusu olduğunda Huang, prototipleme için süratli bir biçimde kaliteli, gerçekçi dokular oluşturabilen Adobe Substance 3D Painter’ı öneriyor. RTX hızlandırılmış ışık ve ortam tıkanıklığı sadece saniyeler içinde varlıklarını optimize ediyor

Huang ayrıca daha iyi fotoğraf kalitesi sunmak için derin öğrenmeyi kullanan Topaz Labs Gigapixel AI kullanıyor. Yine RTX GPU’su, yüksek kaliteli detayları korurken imajların sertleştirilmesi için AI’yı hızlandırıyor.

Huang, teknolojideki gelişmeler ve bunların yaratıcı olasılıklar üzerindeki etkileri için minnettar olduğunu söylüyor.

“Günümüzde, güçlü bir GeForce RTX GPU dijital sanatçılar için vazgeçilmez bir araçtır” diye ekliyor.

Huang’ın artan popülaritesi ve fevkalâde yeteneği ona Hollywood’un kapılarını açtı. 2018 ‘de Huang, Amerika’nın Got Talent (Yetenek Sizsiniz) isimli tanınan televizyon programında bir Sanal Gerçeklik demosu sergiledi. Bu da heyetler ve izleyiciler üzerinde muazzam bir tesir bıraktı.

Bu bir sahnede canlı olarak sunulan birinci gerçek vakitli hareket yakalama ve sanal gerçeklik tecrübesiydi. Huang, canlı bir gösteri olduğu ve hiçbir yanılgıya yer olmadığı için performansı sırasında baskının ağır olduğunu söylüyor.

“Sahnedeki korku ve heyecanı hala hissedebiliyorum” diye anımsıyor.

Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu