Ekonomi

Global Blue verileri vergisiz alışveriş büyümesinin yavaşladığını gösteriyor

Investing.com — Stifel’e göre, en son Global Blue verileri, Kıta Avrupası ve Asya Pasifik genelinde vergisiz alışverişte yavaşlama olduğunu gösterdi. Mart ayında yıllık bazda sadece %2’lik bir büyüme kaydedildi. Bu, Şubat ayında gözlemlenen %10’luk büyümeye ve Ocak ayı ile 2024’ün dördüncü çeyreğinde görülen sırasıyla %29 ve %21’lik güçlü artışlara kıyasla önemli bir düşüşü temsil ediyor.

Kıta Avrupası’nda, turist vergisiz harcamalarının büyümesi Şubat ayındaki %9’dan Mart ayında %7’ye yavaşladı. Bu, Ocak ayındaki %19’luk büyüme ve 2024’ün dördüncü çeyreğindeki %16’lık artışa göre bir düşüş gösteriyor. ABD’li turistlerin harcamaları Mart ayında yavaşlasa da genel olarak güçlü kalmaya devam etti.

Çinli turist harcamaları ardışık olarak biraz iyileşme gösterdi. Ancak Mart ayında %6’lık büyüme, Şubat ayındaki %11’lik düşüş ve Ocak ayındaki %1’lik hafif artışa kıyasla hala nispeten düşük seviyelerde kaldı. Körfez İşbirliği Konseyi (KİK) ülkelerinden gelen turistlerin harcamaları Mart ayında -%12’ye düştü. Bununla birlikte, değişen Ramazan takvimi nedeniyle Nisan ayında bir toparlanma bekleniyor.

Asya Pasifik bölgesi, momentumda bir tersine dönüş yaşadı. Turist vergisiz harcamaları, Şubat ayında %10 büyüme, Ocak ayında keskin bir %46 artış ve 2024’ün dördüncü çeyreğinde %16’lık yükselişten sonra Mart ayında %7 düştü. Japonya’nın vergisiz harcamaları, döviz dalgalanmalarından etkilenerek Mart ayında -%7’ye geriledi. Bu arada, Singapur’da Mart ayında %21’lik önemli bir düşüş görüldü.

Bu durum, Güney Kore’deki süregelen güçlü performansı gölgede bıraktı. Anakara Çinli turistlerin bölgedeki harcamaları da zayıfladı. Şubat ayındaki %19’luk artış ve Ocak ayındaki %87’lik yükselişten sonra Mart ayında -%1’e düştü.

Global Blue’dan gelen yeni veriler, lüks şirketlerin vergisiz harcamalarda bir yumuşama rapor edebileceğini gösteriyor. Özellikle Asya Pasifik’teki Çinli turistler için Japonya’da zayıf bir çıkış oranı ve Avrupa’da yumuşayan eğilimler dikkat çekiyor. Bu durum kısmen KİK turistlerinin Mart’tan Nisan’a geçişindeki takvim etkilerinden kaynaklanıyor.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu